Friday, February 11, 2011

Hari Valentine = omong kosong

Kata kasar Hari Valentine tahun ini akan disiarkan lebih awal dari jadwal kerana juru tulis anda yang begitu rendah hati terasa terlebih sinis atas fakta Ms CounterStrike telah jalin semula hubangan romantik dengan teman lelaki brengsek lamanya yang telah (dan kemungkinan besar) akan melakukan tindakan tercela tersebut dalam masa hadapan. Apa yang dia tengok di dalam brengsek itu, aku pun dah berputus asa nak dapat kefahaman. Lebih daripada menjadi cemburu, aku terasa sangat sedih dan bahkan bersimpati atas kembalian hubungan tersebut, yang hanya, dalam pendapat jujur saya, boleh berakhir dengan keburukan.

Selain daripada itu, biarkan saya usulkan sebab perasaan sinis saya terhadap Hari Valentine. Untuk mengutip kata kawan baik saya Seemat Yusof, Hari Valentine adalah hari istemawa hanya kepada kanak-kanak, orang belum matang, dan orang yang baru-baru menjalinkan hubungan romantik. Untuk orang biasa, seperti juru tulis blog ini, ia adalah hari yang lain. Akuilah, apakah coklat, kad atau bunga-bunga mawar akan membuat untuk mempastikan and mengeratkan hubungan anda dengan teman sempurna awak? Hari Valentine hanya direkakan oleh syarikat kad Hallmark untuk meningkatkan jualan pada tempoh yang biasanya jualan kad-kad dan benda dukungan mereka lambat. Dan, untuk kawan-kawan bijaksana yang menganngap Hari Valentine adalah rekaan daripade Geraja, tolonglah... buka mata dan mendapatkan pengetahuan and keilmuan.

Aku harap para pembaca blog aku memaafkan juru tulis rendah ini dalam kecubaan dia menulis kata kasar (rant) Hari Valentine tahun ini dalam bahasa melayu.

No comments: